Netes i polides

Maleeixo els ossos de la primera dona que va decidir arrencar-se el pèl corporal amb l'objectiu d'oferir un aspecte més abellidor. No conec persona més egoista que, amb aquest gest va condemnar el gènere femení i alguns individus del masculí a suportar la tortura de la depilació per tota l'eternitat : un cop més esclaves dels cànons de bellesa.
De vegades admiro alhora que envejo aquelles turistes que llueixen sense complexes unes prominents aixelles peludes i unes cames guarnides amb belles cortines de pèl que les protegeixen del clima extrem dels seus països d'origen. Com m'agradaria poder obviar el creixement capil·lar i lluir-lo orgullosa sense haver de passar pel tràngol de la depilació.
Encara tinc gravades a la retina imatges de la meva infantesa, on apareixen les veïnes suportant les estrebades que els propinava ma mare per desempallegar-se de les tires de cera calenta que arrencava pèl i pell. Com també tinc gravada a la memòria aquella fortor de cera cremada que emanava del cassó.
Tot i que la tècnica no ha variat massa, s'han incorporat tècniques més innovadores i més netes que fan més suportable (que no més agradable) aquest tràngol.
L'extensió de la tragèdia depèn del nivell de permisibilitat capil·lar, del llindar de dolor i la valentia de cadascuna. Entre les dones que en tenen prou en polir-se només les mitges cames inferiors i aquelles que prefereixen deixar-s'ho TOT (i quan dic tot és TOT) net hi ha un gran ventall de possibilitats i opcions.
La zona que ofereix més possibilitats són les engonals:
En les engonals brasileres, la cera ataca fins a deixar una tira d'aproximadament dos dits d'ample per evitar que  un incòmode borrissol tregui el nas per les vores de la roba interior.
En les engonals caribenyes, l'atac s'estén fins a la zona inferior, torturant la malaurada pacient que ha de suportar unes estrebades brutals que fan perillar la integritat de tan fràgil zona. Això sí, queda neta i polida per a qualsevol situació.
L'opció més agosarada i morbosa és l'engonal que autoanomeno Lolita, en què la neteja és total i absoluta, tant per sobre com per sota, com si hagués passat una brigada de neteja després de Sant Medir.
Que cadascú triï l'opció que més li convingui i apliqueu-vos una nova versió de la dita: Guanyareu la bellesa amb els crits que sortiran dels vostres llavis en cada estrebada.

Comentaris

  1. Tortures depilatòries ? I ca ! Només he soportat aquest malson de la cera durant dos anys de la meva vida ( ja tinc una edat ) Fins i tot em vaig arribar a convèncer que les vermellors postdepilatòries no desapareixerien mai més.
    Res... Ara els pèls se'n van desaigüe avall empesos per l'aigua de la banyera que se'ls endú acabats de rasurar. Quin descans ! I també quedo tan neta i polida com amb la cera. O més !

    Salutacions, Emma, m'és tot un relax llegir-te !
    Elvira.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

En patinet xu-xu-pa-pa-pa

No en nom meu!

Doctor papus